Vinnare utsedd i Riojatävlingen!

Nu den enväldiga juryn utsett vinnaren i den andra Riojatävlingen. Vinnare av Tempranilloglasen från Riedel blev Karin Hammerby. Grattis Karin!

 

Karin är även en av deltagarna i Vinkällans lag som tävlar i Rioja Sommelier Award. Kanske blir Karin vinnare även imorgon?

 

Frågan
Bodegan Baigorri är speciell då vinet aldrig pumpas omkring. Hur tillverkas vinet?

Karins svar

Man använder helt enkelt tyngdkraften i stället för att pumpa omkring vinet. För att göra detta möjligt har man byggt en enorm byggnad där huvudparten ligger under markytan, 20 meter ner i marken. En fantastisk futuristisk skapelse som jag bara har sett på bild men som jag gärna vill och tänker besöka

Motiveringen
Om du vinner, vilket Riojavin blir det första du dricker ur glasen?

Karins motivering

Det finns så många goda riojaviner att välja mellan, men i detta fall så skulle jag följa upp frågan, och välja ett glas Baigorri Reserva Tempranillo 2005, mycket gott och dessutom lovordat av många vinexperter. Samtidigt skulle jag tänka mig att jag satt på en solig kulle och tittade ut över den del av Baigorris anläggning som syns ovan marken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0