Tidigare vinnare: Mercedes Bachelet

2008 vann Restaurangakademiens lag Rioja Sommelier Award. I laget ingick bland andra Mercedes Bachelet, nu verksam på Mathias Dahlgren. Mercedes har svarat på frågor om hur det var delta och vinna Rioja Sommelier Award och ger värdefulla tips till de tävlande.

 

Hej Mercedes,

 

Vad var det bästa med att tävla i Rioja Sommelier Award?
Att tävla är för det första väldigt roligt, att sedan få möjlighet att gå in på djupet i en region gör möjligheterna större att riktigt grotta in sig med fakta, det är alltid kul med spetskunskap!

 

Vad har du för tips till de som ska tävla i år?
Plugga :-).. Prova mycket, dela upp subregionerna i teamet är ett tips så kan en av er vara expert på sitt område underförstått att alla i teamet kan regionen bra till att börja med.

 

Har du haft nytta av att ha deltagit i Rioja Sommelier Award?
Ja, jag har absolut ökat på min kunskap om Rioja så det tycker jag. Samt lärt känna en hel del kunniga och trevliga personer på vägen.

 

Bästa minnet från vinnarresan till Rioja?
Oj, det kan jag inte välja, det var en fantastisk resa överlag.

 

Och slutligen…vilken är ditt favoritvin från Rioja?
Just nu skulle jag säga Calvario 2005, Finca Allende.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0