Jag åkte västerut - del 2

Helgen i Göteborg avslutades på söndag lunch. Jag och mitt sällskap besökte en utmärkt tapasrestaurang mitt på Avenyn och avnjöt bland annat tortilla española, gambas al ajillo, chorizo picante, calamares fritos och patatas canarias con mojo.



Solen sken när vi satt på uteserveringen och därför blev det naturliga valet av dryck en lyxigare Sangria gjord på en Rioja Crianza. Något mer svalkande i solen är svårt att tänka sig...



För er som vill göra en egen Sangria finns det ett otal varianter att välja mellan. Vår variant bestod, förutom av en fruktig Rioja Crianza av en skvätt Sherry, apelsin (både pressad och klyftor) och citronklyftor toppat med lite ginger ale och fruktsoda. Enkelt, snabbt, läskande och (som mat-Tina skulle sagt) jättegott!

/JP

Kommentarer
Postat av: Erica Björklund Sattler

Åhh, jag längtar redan till nästa sommar så jag kan dricka svalkande Sangria i solen!

2011-08-17 @ 13:54:22
URL: http://www.invinitum.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0